Samochody hybrydowe są świetnym połączeniem pomiędzy oszczędnością, a osiągami. Dobrze przyjęły się one również na rynku w Stanach Zjednoczonych, który jest znany z aut z ogromnymi i paliwożernymi jednostkami napędowymi. Dzięki takim producentom jak Toyota można jednak ściągnąć z Ameryki samochód z V6 pod maską, który cechuje naprawdę rozsądne spalanie.
Hybrydy w ciągu ostatnich 30 lat, czyli od momentu wprowadzenia Toyoty Prius na rynek przeszły naprawdę długą drogę. Niegdyś fanaberia japońskiego producenta dziś stała się czymś, co stosuje praktycznie każdy producent w różnej formie. Miękkie hybrydy to bardzo często podstawa gamy silnikowej, a coraz więcej producentów decyduje się również na dodanie do oferty hybrydy typu plug-in oznaczanej jako PHEV, która osiąga świetne wyniki w testach emisji spalin. My w tym zestawieniu pominiemy miękkie hybrydy, które są dość mało skuteczne i skupimy się na samochodach hybrydowych typu HEV oraz PHEV.
Nie ma lepszego samochodu na otwarcie zestawienia niż luksusowy SUV od Lexusa. Auto to było przełomowe, gdyż może pochwalić się byciem pierwszym w historii SUVem tej wielkości z rodziny Toyoty, który przeszedł rygorystyczne normy emisji spalin obowiązujące w Kalifornii. Lexus RX to świetny SUV, który będzie panował nawet na polskich drogach. Zaoferuje on ogromne rozmiary, które pozwalają na komfortową podróż dla pięciu osób i mnóstwo przestrzeni bagażowej, a także rozsądne spalanie.
Pod maską tego auta w zależności od generacji znajdziemy w końcu świetną hybrydową jednostkę Lexusa/Toyoty 3.3 lub 3.5 V6. Dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych oferuje on nie tylko bardzo dobre osiągi, ale też rozsądne spalanie, które nie zrujnuje portfela nawet przy obecnych cenach paliwa. Naturalnie trzeba przy tym brać poprawkę na rozmiary tego auta, gdyż mierzy ono aż 4,7 metra długości i prawie 1,9 metra szerokości zarówno w drugiej jak i trzeciej generacji.
Kolejny model z rodziny Toyoty nie powinien być żadnym zaskoczeniem. To właśnie producent samochodów z kraju kwitnącej wiśni był pionierem w kwestii budowania i udanego stosowania napędów hybrydowych, a teraz można bez zastanowienia powiedzieć, że w Toyocie tę sztukę mają opanowaną do perfekcji. Toyota Camry to prawdziwy sedan w amerykańskim stylu, który dopiero niedawno trafił na europejski rynek, gdzie naturalnie jest sprzedawany z napędem hybrydowym.
Jednostki hybrydowe są często spotykane również w modelach na rynku amerykańskim, a sam samochód to niezwykle ciekawa propozycja. W dobrej cenie możemy zakupić Toyotę Camry, która będzie nawet maksymalnie kilkuletnia, a przy tym zaoferuje to z czego znana jest cała marka. Niezawodność, świetną jednostkę hybrydową, która obniży rachunki za paliwo, a ponadto będzie świetną większą alternatywą dla spotykanej w Europie Corolli, która jest jednak dość ciasna.
Nazwa ta dla osoby niezaznajomionej z amerykańskim rynkiem może nic nie mówić i kojarzyć się co najwyżej z niezbyt atrakcyjnym wizualnie, żeby nie powiedzieć brzydkim i kiczowatym miejskim minivanem, którego Ford sprzedawał w Europie od 2002 do 2012 roku, kiedy na szczęście został on zastąpiony przez Forda B-Max. Mimo mało mówiącej nazwie Ford Fusion to nic innego jak bardzo dobrze znany nam Ford Mondeo. Oba modele mają już być wycofywane lub zostały wycofane z produkcji, lecz są to naprawdę ciekawe konstrukcje.
Ford Fusion podobnie jak opisana wcześniej Toyota Camry to wręcz typowy dla Stanów Zjednoczonych sedan o „kompaktowych” rozmiarach. Samochód ten mierzy prawie 4,9 metra, a jego szerokość to ponad 1,8 metra. Pod względem tych dwóch wartości sedan ten ma więc wymiary podobne na przykład do drugiego największego SUVa Lexusa, czyli modelu RX. Jego jednostka hybrydowa oferuje świetne wartości spalania przy niezłej mocy. Od Forda Fusion można oczekiwać tego, co od typowego samochodu ze Stanów Zjednoczonych. Jest on więc spory, spokojny i bardzo miękki w prowadzeniu, a przy tym pozwoli na pokonywanie bardzo długich dystansów bez większych problemów. Największy problem tego modelu to mała przestrzeń bagażowa wynikająca z tego, że sporą jej część zagarnęły baterie.
Mówiąc o samochodach hybrydowych nie można zapominać o Hondzie, która również może pochwalić się naprawdę dobrymi napędami tego typu. Jeden z nich zamontowany jest w bardzo stonowanej i grzecznej Hondzie Accord. Samochód ten można zakupić w USA za naprawdę niewielką kwotę, gdyż kilkuletnie modele znajdziemy już za około 20 tysięcy dolarów, co nawet przy wliczeniu ceny sprowadzenia i przystosowania auta może oznaczać, że upolujemy prawdziwą okazję.
Accord jest taki, jaki powinien być prawdziwy japoński hybrydowy sedan. Oszczędny, trwały, prosty w obsłudze i naprawdę wygodny. Zużycie paliwa 2-litrowej jednostki jest naprawdę niewielkie i w dzisiejszych czasach bardzo kosztowne i czasem wręcz depresyjne wizyty przy dystrybutorach będą rzadkością. A to jest jednym z najważniejszych czynników przy wyborze samochodu hybrydowego.