Chevrolet Camaro – tylko z USA
Chevrolet Camaro – tylko z USA

Chevrolet Camaro – tylko z USA

3 grudnia 2021
0 komentarzy

Chevrolet Camaro to jeden z historycznych rywali Forda Mustanga i aktualnie jeden z niewielu  pony carów na rynku. Auto to mimo przerwy w produkcji doczekało się aż sześciu generacji i  przetrwało takie wydarzenia jak kryzys paliwowy, który praktycznie zamordował sekcje nieco  większych muscle carów, gdyż aut tego typu dziś jest po prostu niewiele. Podobnie jak w  przypadku wielu innych amerykańskich aut sportowych, nie ma lepszego miejsca na zakup  Camaro niż Stany Zjednoczone. 

Chevrolet Camaro – historia modelu 

O Chevrolecie Camaro usłyszano po raz pierwszy w 1965 roku, gdy Chevrolet zapowiedział  wystawienie konkurenta dla niezwykle udanego Forda Mustanga. Nadana nazwa jest używana we  francuskim slangu i oznacza przyjaciela bądź kompana. Auto po raz pierwszy zaprezentowano w 1966  roku i podobnie jak Mustang samochód ten należał do pony carów, czyli aut sportowych od  niesamowicie długiej masce, sporej mocy i rozmiarach, a także niskiej cenie w standardowej wersji. 

Auto oferowało niesamowicie szeroki zakres jednostek napędowych i były to rzędowe szóstki o  pojemności 3.8 lub 4.1 litra, bądź silniki V8, które mają pojemność wynoszącą od 4.6 do nawet 8.4 litra.  Co ciekawe samochód ten przygotowano też jako tak zwany Safety Car podczas prestiżowego wyścigu  Indianapolis 500. 

Druga generacja Chevroleta Camaro zadebiutowała dość szybko, bo miało to miejsce w 1970 roku.  Zmianie nie uległa platforma podłogowa F-body, lecz nadwozie jest już znacznie odmienione. Ponadto  nabierało ono znacząco innych kształtów szczególnie pod względem wyglądu przodu podczas  regularnych liftingów, które miały miejsce w latach 1971-1976 i odbyły się trzykrotnie. W czasie  produkcji tej generacji Camaro, czyli w latach 1970-1981 Chevrolet musiał zmierzyć się ze sporymi  przeciwnościami w postaci kryzysu paliwowego, który odbił się ogromną inflacją widoczną między  innymi przy dystrybutorach. Z tego powodu producenci zobowiązani byli zmniejszać moc, czy  pojemność silników w swych autach, tak by spełnić nowe normy emisji spalin, co nie było proste w  Stanach Zjednoczonych, gdzie montowano ogromne jednostki napędowe. 

Trzecia generacja to spora rewolucja wizualna. Zmianie nie uległa platforma F-body, lecz aspekty  wizualne znacznie się różniły względem poprzednika. Największe różnice dotyczą pasa tylnego, gdzie  pojawiły się lampy zajmujące naprawdę dużo miejsca, a także unowocześniono samochód dzięki  modyfikacjom układu hamulcowego oraz kierowniczego oraz całej konstrukcji. Dzięki temu Camaro III  prowadziło się znacznie lepiej od poprzedników, a także miało mniejszą masę własną. 

W 1992 roku wprowadzono ostatnią przed 7-letnią przerwą generację Chevroleta Camaro. Auto  otrzymało znacznie bardziej zaokrąglone linie nadwozia, lecz elementy takie jak długa maska nie  zniknęły z pony cara Chevroleta. Podobnie jak wszyscy poprzednicy Chevrolet Camaro IV opierał się na  platformie podłogowej F-body. Auto ze sprzedaży zniknęło w 2002 roku bez bezpośredniego następcy. 

Na nową generację Camaro należało poczekać aż do 2009 roku, lecz pierwsze informacje na temat auta  wypłynęły już podczas Detroit Auto Show w 2006 roku w formie samochodu koncepcyjnego, który  niewiele różnił się od wersji produkcyjnej. Na oficjalną premierę trzeba było jednak poczekać do 2008  roku, kiedy to w lipcu miała miejsce premiera produkcyjnej wersji odrodzonego pony cara, który miał  rzucić rękawicę Mustangowi i również odrodzonemu Dodge’owi Challengerowi. Design różni się  znacznie od poprzedników, lecz nawiązuje w pewnych elementach do niektórych modeli Camaro z  przeszłości. 

W 2015 roku zadebiutowała kolejna generacja Camaro, która nie różni się jednak zbytnio wizualne, a  w zasadzie jest jedynie sporym odświeżeniem znanej z piątej edycji koncepcji. Auto nie jest dostępne w  Europie przez normy emisji spalin, lecz rynek amerykański jest pełen Camaro i sprowadzenie takiego  samochodu w dobrej cenie to nie problem. 

Chevrolet Camaro – silniki 

Camaro to typowy amerykański pony car, więc pod maską znajdziemy ogromne jednostki napędowe o 

naprawdę sporej mocy i niemałym spalaniu, co sprawiło, że Camaro dziś w Europie jest już  niedostępne przez coraz to bardziej rygorystyczne normy emisji spalin obowiązujące na Starym  Kontynencie. Zarówno w Camaro 5, jak i 6 generacji mamy jednostki 3.6 V6 lub większe silniki V8 o  pojemności od 5.3 do 7.0 litra. 

Chevrolet Camaro z USA – dlaczego to najlepszy wybór? 

W przeciwieństwie do na przykład Mustanga Chevroleta Camaro nie da się już zakupić w Europie, więc  rynek amerykański to jedyny kierunek, gdy interesuje nas nowy samochód. Nie tylko w tym przypadku  opłaca się jednak udać do Stanów Zjednoczonych w celu zakupu Camaro. Wynika to z faktu, że na  tamtym rynku amerykańskie pony cary są znacznie popularniejsze niż w Europie oraz były znacznie  tańsze w zakupie jako nowe auta, więc ich ceny są na tyle niskie, że sprowadzenie Camaro ze Stanów  Zjednoczonych będzie tańsze niż zakup tego samochodu na rynku wtórnym na Starym Kontynencie.  Rynek za Oceanem jest pełen Chevroletów Camaro każdej generacji i nie ma większych problemów ze  znalezieniem egzemplarza, który spełni wszelkie oczekiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

komentarzy (0)

Zapolujmy na moto okazje! Jeżeli jesteś zdecydowany na zakup dobrego auta w atrakcyjnej cenie, to witamy w domu. Pomożemy Ci upolować wymarzony samochód w USA i dostarczamy pod Twój dom nawet do 40% taniej niż w Polsce. Sprowadzamy również inne pojazdy, takie jak łodzie, motocykle, quady, ATV.
Carhunter-usa.pl © 2024. Zapolujmy na MOTO OKAZJE!